• mmakovy

Projekt Mezimoří a Trojmoří – 73. část

Aktualizováno: před 8 hodinami

22. 06. 2022 MM


K parazitismu ve společnosti se ještě samozřejmě vrátíme, třeba povídáním si o reklamě, která je jeho krásným příkladem, ale dnes se zaměřím na malou rekapitulaci toho, co jsem napsal v minulých dílech a jestli současné události u nás i ve Světě zapadají do mojí predikce.


V 52. dílu seriálu jsem psal, že v Rusku testuji nový obytňák a v 64. dílu jsem psal o omezování cestování. Proč to připomínám, protože přátelé, motor toho nového obytňáku (HYMER na podvozku Mercedesu Sprinteru) po ujetí 15.000 km odešel. Normálně při rychlosti cca 33 km/h se utrhla ojnice, přičemž rozlámané části prorazily spodní část motoru a já je pak sbíral na vozovce. Co mne překvapilo, bylo zjištění, že ty části jsou na tloušťku velice slabé, takové jemné.


Z výše uvedeného dovozuji, že výrobci motorů, ať už strukturně anebo bezstrukturně, jsou tlačeni do výroby nekvalitních motorů, aby se s vozy nedalo daleko dojet. Dle sdělení techniků z Olomouce, měnili tam už 2 takového motory. Můj tedy bude třetí a to je podle mne na tak malého prodejce hodně vysoké procento. Shodou okolností mám podobné zprávy od prodejce Mercedesů z Edinburgu, že má Mercedes už delší dobu problémy s motory.


Emisní normy nutí výrobce motorů tak zjemňovat a zeslabovat části motoru, že se tím prudce zvýšila jejich poruchovost, přičemž vůbec nevylučuji, a dnešní technický pokrok to zcela umožňuje, že jsou určité části motoru dělané tak, aby např. 10% jich vydrželo 15.000 km, 20% třeba 30.000 km atd. Myslíte, že přeháním? Proč by nešlo nějakou hliníkovou slitinu namíchat tak, aby splňovala výše uvedená kritéria?


Motor se vysypal 7. 5. 2022 odpoledne, a protože to bylo cca 120 km od Mercedes servisu v Jekatěrinburgu, odvezla nás odtahovka ještě večer na parkoviště servisu. Všechno vypadalo v pohodě do té doby, než mi ráno technik sdělil, že s novým motorem bude problém. Doporučil mi psát a volat SOS na všechny strany, ale jak šly dny, bylo stále a stále jasnější, že motor vzhledem k sankcím nebude. Z českého Mercedesu mi dokonce napsali, že si za všechny problémy můžu sám, protože jsem neměl jezdit do Ruska. Také mi sděli