• mmakovy

Projekt Mezimoří a Trojmoří – 52. část

29. 10. 2021 MM


V poslední době nejméně dva kolegové nadhodili otázku, jak ono je to s tím Globálním prediktorem a Ruskem, jestli „náhodou“ není jedno křídlo GP takové poruštěné, jestli se, opět náhodou, nejede podle plánu Golgota.


V 11. díle jsem psal, že Rusové a Poláci v jeden okamžik zakázali pěším přecházet hranice. Letos v létě jsem pro změnu přecházel hranice Rusko – Lotyšské a světe div se, generální rekonstrukce probíhá opět na obou stranách. Obě země pocítili ve stejný okamžik potřebu zrekonstruovat provozní objekty na hranicích.


V létě mi dcerka vyprávěla, že když jeli na motorkách na Ukrajinu, chtěli ukrajinští celníci po Ukrajinci, který jel na motorce s českými čísly, zálohu na clo, kdyby to jako na Ukrajině prodal. Ťukal jsem si tehdy na čelo, co jsou ti Ukrajinci za blbce a ejhle, když jsem přijel na ruské hranice s novým obytňákem, který zde v Rusku nyní testuji, tak jsem také musel složit nemalou vratnou zálohu na clo a zaplatit nevratný poplatek.


Teď před pár dny o tom mluvím s jedním Rusem a on povídá, že už se mluví o tom, že se z těchto drahých aut bude muset platit daň z přepychu. Říkám o tom své ženě a ona povídá, že v Mongolsku se o extra zdanění dražších aut už také mluví.


Tak mi řekněte, kdo to vlastně všechno řídí? Země, které spolu před svým obyvatelstvem vedou v médiích válku (RU-PL, RU-UK, RU-LV), provádějí naprosto stejná opatření.


Naše cesta s testovaným obytňákem nás zavedla na Kavkaz a také do Soči. Nikdy jsem v Soči ještě nebyl a tak jsem koukal s otevřenou pusou, jak se říká. Desítky kilometrů tunelů a mostů a na bažině postavené úplně nové moderní město s olympijským komplexem a formulí 1. A to nejen v Adleru, ale i v Krasnoj Poljaně a v Estosadok. Bezpočet hotelových komplexů, lanovek a všeho možného, vše nové, moderní a vše do sebe architektonicky pasuje.


Od prvních dnů jsem si stále pokládal otázku, kde já jsem už tohle viděl, já už to přece někde viděl, ale kde? A pak mi to došlo, ten styl, ty stavby, ten rozmach, to jsem viděl na světové výstavě EXPO 2017 v Astaně, nyní Nur-Sultan.


Udělal jsem si v Adleru (Soči) známost s jedním starousedlíkem a tak jsem z něj tahal rozumy, kdy a jak začala stavba atd. Tak stavba olympijského komplexu v Adleru začala v roce 2010. Na bažině. Dnes je v nejnižších místech několik vodních nádrží, do kterých se stahuje spodní voda a ta je pak přečerpávána velkými čerpadly do kanálů a odtud pak teče do moře.


Se stavbou se tedy začalo ve 2010 a olympiáda začala v únoru 2014. Vše tedy bylo postaveno za rekordní 4 roky. I když Rusové umí hodně, toto by sami v žádném případě nezvládli, a když vezmeme, že olympijské hry jsou řídícím nástrojem Globálního prediktoru, stejně tak jako světové výstavy a formule 1, nemohu dojít k jinému závěru, než že to všechno bylo postaveno za silné podpory GP, kdy v době sankcí proti Rusku se na výstavbě účastnil celý západní svět (a možná i východní). Na stavbě se účastnila i jihlavská stavební firma PSJ, a.s., nyní v insolvenci. Její majitel je firma registrovaná v Holandsku.


A opět jsme u otázky, kdo to tedy všechno řídí a jak jdou dohromady medii deklarované protiruské sankce s obrovskou podporou GP při stavbě olympijského města. No nic, pojďme dál.


Představte si, že jste velkým a upřímným příznivcem Koncepce obecné bezpečnosti a jdete do rozhlasového studia koncepci propagovat, jako např. analytik Koncepce sociální bezpečnosti, tajemný pan VK, který si říká Boletus, jak byl ve vysílání dotyčný představen a za celé 2 hodiny, které máte k dispozici, se vůbec nezmíníte o základních studijních materiálech koncepce nebo o webech, kde si mohou zájemci ty materiály přečíst nebo si je stáhnout.