29. 02. 2024 MM
Nazývat věci pravými jmény, můžeme považovat za jeden ze základních stavebních kamenů nové, sociálně spravedlivé společnosti, jejíž koncepci nám ústy pana Petra Blahynky předložily k diskusi Naše řídící struktury (NŘS).
Podíváte-li se na obrázek níže, na němž Petr Blahynka prezentuje rozdělení států do 5-ti kategorií, nepřipadá Vám, přátelé, na tom obrázku něco divného?
No, myslím si, že někomu ano a někomu ne. Takže to zkusím jinak, účastnili jste se někdy v životě nějaké soutěže? Určitě ano, a když už jste tedy soutěžili, směřovalo Vaše úsilí k tomu, být první nebo alespoň se dostat na bednu. Tak to bylo alespoň vždy u mě. Anebo Vaše úsilí směřovalo k tomu, abyste byli na pátém či šestém místě? Tak už ji vidíte? Myslím tu, snad omylem, vloženou minu?
Nebo jinak. Jste malé dítě a stavíte z kostek pyramidu. Spodní základna bude mít 5 kostiček, další na ní postavená řada bude mít 4 kostičky, další 3 kostičky, další 2 kostičky a úplně na vrcholu bude umístěna jen jedna kostička.
Podle mojí logiky by měla být na obrázku pana Petra Blahynky jako 5. kategorie označena ta nejspodnější řada, protože zaprvé je těch států (kostiček) nejvíce, což znázorňuje široká základna té pyramidy, a zadruhé, ty státy s nejvyšší mírou životní úrovně jsou v tom žebříčku na nejvyšším stupni, tedy na prvním stupni a ne až na nějakém pátém.
Jedná se o takový nesmysl, jako kdyby ve fotbalové tabulce bylo u Sparty uvedeno, že je na šestnáctém místě a u poslední Karviné, že ta je na místě prvním.
Takže jak píši výše, na takovéto věci si je potřeba dávat pozor a nazývat věci a problémy pravými jmény. Píši o tom proto, protože mnoha státům Globální prediktor (GP) přidělil v posledních letech známkovací systém žáků a studentů podobný nám předložené pyramidě. Nejlepší žáci a studenti dostávají za svojí výbornou práci pětky a ti, co na to kašlou, dostávají jedničky a dvojky. Jak moc tento na ruby obrácený známkovací systém motivuje žáky a studenty, aby byli nejlepší, aby se dostali ve třídě na tu pomyslnou bednu, si určitě domyslí každý sám.
V úvodu píši o mině, ale v tomto případě to je přímo atomová bomba. Výsledky „inovace“ školství po roce 1989 můžeme pozorovat již nejeden rok v přímém přenosu, kdy ze škol vylézají individua, která nic neznají a neumějí, zájem mají pouze o peníze, ale pracovat se jim nechce. Pak se člověk nediví, že v novinách čteme, kolik procent mladých „mužů“ nechce bránit svou zemi. Ale pojďme zpátky k obrácenému známkování.
Rusku tento demotivační systém hodnocení naordinoval GP již v 19. století a přidáme-li k tomu skutečnost, že ruské děti chodí do školy každý rok o jeden měsíc méně, než české a o 6 neděl méně, než děti německé, máme třeba odpověď na to, proč světově proslulý politický analytik V. V. Pjakin vůbec nezaznamenal královskou informaci, že ruského presidenta při letu do Kaliningradu doprovázelo 8 letadel NATO a namísto toho stále honí podpinďose a bojuje u Avdějevky.
Zde máme ruskou školu v podání Vladimíra Michajloviče Zaznobina. Křivka normálního rozdělení pravděpodobností a otázka, na kterém okraji té křivky se asi tak nachází kvalita křídy, kvalita tabule a i kvalita toho hadru, původně asi na mytí tabule. Z tohoto obrázku můžeme s klidným svědomím odvodit i kvalitu samotné školní výuky, když se paní učitelka polovinu vyučovací doby „pere“ s křídou a druhou polovinu se špinavým hadrem, kterým se neúspěšně snaží utřít špinavou tabuli.
Takže přátelé, takto ne.
Ale takto ano:
Pokud si budeme lhát a červené nazývat bílým a naopak, budou všechny změny k ničemu. USA a Švýcarsko mají ze všech států na světě nejvyšší životní úroveň a tedy jim patří nejvyšší příčka na stupních vítězů. Nejvyšší příčka na stupních vítězů má odjakživa číslo 1, a proto budeme tyto státy nazývat státy 1. kategorie!
Za Konceptuál CZ Milan Makový
Praha zaplatí 10 milionů ředitelce magistrátu, kterou vyhodila Krnáčová - Seznam Zprávy (seznamzpravy.cz)
Tak buď to Krnáčová udělala správně a Praha nic platit nemá, anebo to Krnáčová udělala špatně a měla by nést následky, jiná možnost není. O tom, kdo má pravdu, by měl rozhodnout nestranný soud. Úředník je sluhou lidu a lidu by se měl také zodpovídat, protože lid si ho platí. Dokud každý člověk, včetně úředníků, neponese plnou odpovědnost za své jednání, tak se z toho hnoje nevyhrabeme.
Jenže to by museli ti nahoře chtít, v tom je ten problém.
Zdravím Milane, chtěl jsem se tě zeptat, jak to tady plánují NŘS ohledně casin, sázení na sporty, a podobná místa.
Také jsem si toho, všiml ale když jsem si před dvěma dny pouštěl přednášku tak mě to uniklo, ale až ted, než jsem začal číst text tak jsem si říkal, proč je na 5 USA Švýcarsko. Protože z tohoto pohledu to sále vypadá tak že "změna jen na oko?" stále chtějí být na vrcholu.