top of page

Rozbor článku: Na tramvajové zastávce Pankrác díky zavřenému metru vládne nedorozumění

KoncepceObecnéBezpečnosti

Aktualizováno: 15. 1.

12.01.2025 Aktualizace 15.01.2025

Předkládám rozbor jednoho obyčejného článku, který se Vám po dočtení už obyčejným jevit nebude. Zvýraznění v textu provedl autor rozboru Jiří Svoboda.


Nejprve článek:


10. 1., 17:29


Dopravní podnik na jeden rok zavřel zastávky metra Českomoravská a Pankrác. Zatímco při uzavření té první přijdou problémy pouze během akcí v O2 aréně, na Pankráci jsou problémy každý všední den.


Zastávka metra Pankrác byla a je během roku maximálně vytížená. Nejenom kvůli nákupnímu centru, velkému počtu kancelářských budov, ale i pro přestupní vazby na několik autobusových linek. Zavření stanice metra je nahrazeno linkou 19, která odjíždí z konečné zastávky v intervalech pěti minut. Kratší interval už by pro kapacitu jedné koleje nebyl snad ani možný.


Třebaže jde o náhradu pouze jedné zastávky a jistě by nebyl problém pro mnohé zaměstnance sedících celý den v okolních kancelářích dojít jednu zastávku pěšky, aby se po práci protáhli, tramvajová linka je zcela využitá, a nebál bych se výrazu i přetížená.


Řidiči tramvají odjíždějí na světelnou signalizaci, kterou si buď volí sami univerzální kličkou ve skříňce umístěné na semaforu, nebo za pomocí kontaktu na drátu. Volba je podle toho, na jakém stanovišti má tramvaj v aktivní poloze sběrač (pantograf). Pokud je vzadu, řidič před odjezdem volí svá světla ručně – sběrač vepředu volí světla automaticky jízdou přes kontakt několik metrů před přechodem a řidič před kontaktem vyčkává až na čas odjezdu.


Se sběračem vepředu je odjezd o něco snadnější. Řidič stojí před kontaktem, několik metrů od sloupku, nechává dveře otevřené a klienti nastupují. Tramvaj bývá plná do jedné minuty, zbylé čtyři se už cestující spíše nacpávají, než plynule nastupují. Dvacet vteřin před odjezdem uzavře dveře a popojede o pět metrů blíže ke sloupku – tím si navolí světla k odjezdu. Padají do třiceti vteřin, přičemž dveře již neotevírá. Může je otevřít, ale riskuje tím, že na čas neodjede.


Mnozí cestující, kteří vidí plnou tramvaj, ji za plnou nepovažují. Jako by její plnost byla pouze iluze, která se nestane skutečnou, pokud nebudou i oni její součástí, a tak se do ní doslova rvou.


Nijak netřeba rozebírat, že není vhodné a částečně i nebezpečné stát na nejnižším stupínku tramvajových schodů. Ani nechci více psát o možnosti rozbití křídel dveří, pokud jim brání v zavření polovina lidského těla.


Důležité je oznámit, že pokud vážení klienti neumí spořádaně nastupovat, nebo i rozeznat, že nastoupení je nemožné, řidič dveře u sloupku už otevírat nebude (a nemusí). Řidič dveře skutečně většinou neotevírá a vyčkává signál volno k odjezdu. V té chvílí chodcům již delší dobu svítí na přechodu červený panáček, který je však dle skutečného chování chodců pouze informativním světlem, na jehož význam většina dobíhající již zavřenou tramvaj nebere ohled. (Včera jsem odvrátil tři smrtelné srážky, před níž šílenci či sebevrazi – jiný popis pro takové chování mě nenapadá – na červenou dobíhali tramvaj.)


V druhé variantě, v níž řidič odchází volit světla ručně, musí mít dveře otevřené. Buď všechny, nebo pouze první. Jestliže pouze první, riskuje, že se do kabiny nedostane včas, neboť se musí postavit na konec fronty nastupujících.


Znamení na volno při ruční volbě naskakuje do patnácti vteřin a netrvá volno. Řidič, který se nedostane do vozu včas, tak musí volbu opakovat i několikrát za sebou. Nejde nijak o přehnané tvrzení. Sám jsem volbu musel včera v jednom případě coby řidič opakovat třikrát. Nechal jsem otevřené všechny dveře, nikoli jen první – žel cestující možnosti, že bych odjel ze stanice, nevěnovali tolik pozornosti a raději bojovali o své místo.

  

Nad všemi dveřmi tramvajových vozů typu KT8N2 je nápis: Zazní-li výstraha, opusťte dveřní prostor. Jsem přesvědčený, že devadesát devět lidí ze sta nemá o existenci tohoto nápisu ani tušení – natož aby upozornění logicky dodržovali. Nápis není pouze dobrou radou, jde přímo o varování před možnými nedorozuměními a zraněními. Pokud někdy slyšíte váženého klienta nadávat, že jej řidič přivřel do dveří, zkuste se ho zeptat, zdali ví o nápisu. Pravděpodobně vás nebude mít rád..


Foto: Pavel Hewlit

Nejen dobrá rada

 

Jelikož na podobná varování cestující nedbají, nelze v mnoha případech s přeplněnými tramvajemi zavřít dveře. Pokud nejde zavřít dveře, tramvaj se nerozjede. Když se nerozjede, nemůže opustit zastávku. Pakliže neopustí zastávku, dojde ke zpoždění.

 

Možná si položíte otázku, co se stane, když tramvaj neopustí výchozí/nástupní zastávku včas. Pro váženého klienta vůbec nic (tomu je to ve většině případů jedno), pro řidiče a dopravní podnik se už toho stane o něco víc.


Nástupní zastávky jsou opatřeny čidly, která jsou umístěná v informačních sloupcích. Povolená odchylka pro výjezd z konečné je čas odjezdu v jízdním řádu plus padesát devět vteřin, všechno nad je špatně.


Představte si čas na zastávce jako zboží. Někdo, to jest město Praha, si ho objednal v představované kvalitě a množství – objednal si ho, že tramvaj odjede do minuty. Cokoli později (ale i dřív, jedná se o předčasné výjezdy) Město bere jako zboží, které nemá požadovanou kvalitu a odmítá za něj zaplatit. Jak jistě nyní tušíte, někdo ho však zaplatit musí.

Pokud řidič vyjede předčasně, automaticky na něj přichází na provozovnu od dispečinku služební hlášení a řidič je pokutován. Suma může být i ve výši, že řidič onen den jezdil vlastně zadarmo. Ano, někdy jsou postihy přísné – což je v pořádku.


V druhém případě, pozdní odjezd nad minutu, řidič volá dispečink a podává vysvětlení. Může to být technická závada vlaku, která brání v odjezdu, nebo přehlédnutí se v jízdním řádu, nestihnutí vymezeného času na toaletu – v jednom případě se řidič omlouval za pozdní výjezd z konečné, že mu v čínské restauraci včas neudělali nudle a on nechtěl být o hladu.


Dispečink pokaždé posuzuje situaci, zdali je nutné za důvod zpoždění posílat služební hlášení (SH).


Nepošle ho, když se řidič omluví, že se zdržel na toaletě – pošle ho, když se onen řidič na toaletě zdržel už popáté za den. Nepošle ho za oznámení technické závady vlaku – stejně jako nepošle, když jsem já oznámil svůj důvod, a to že jsem nemohl odjet včas, neboť mi cestující drželi dveře.

(Za nudle ho poslal.)


Avšak když dispečink nepošle zkráceně SH, neznamená to, že se o důvod nezačne zajímat. Zajímá se o něj, neboť jej musí předat jako vysvětlení Městu ohledně pozdního výjezdu a nedodržení smlouvy.


Je více než možné, že podobné případy se budou na stanici Pankrác opakovat, tudíž Město řekne Dopravnímu podniku, aby situaci řešil. Je to stejné, jako když máte objednané housky a ty dlouho nechodí ve slíbené kvalitě, tak taky vzkážete dodavateli, aby s tím něco udělal.


V tomto případě se nestane, že by Dopravní podnik přidal více spojů. Nepřidá je, jelikož se na určené místo nevejdou. Může požádat o spolupráci policii, aby kontrolovala chování klientů na zastávce a na přechodu – ale to se také nejspíš nestane. Podnik však má jinou možnost, takovou šalamounskou. Otázka totiž zní – jak udělat, aby se zmenšil počet pozdních odjezdů. Je to prosté. Dáte na zastávku s pozdními odjezdy méně vlaků – a tím i méně vlaků bude pozdě odjíždět.


Snížením počtu vlaků nijak přirozeně neprospěje cestujícím ani plynulosti dopravy, ale Město bude spokojené se svým zbožím, jemuž statisticky klesne počet pozdních odjezdů.


Řešení Dopravního podniku předkládám jako eventuální. Je více reálné, že situace a počet určených vlaků se po následující rok nijak nezmění a zmatky a v mnohých případech neurvalost a nevychovanost vážených klientů při nástupech a odjezdech budou pokračovat i nadále.


Nejefektivnějším řešením by se pro tuto situaci jevila větší ohleduplnost cestujících. Tím, že někteří se nechovají dle pravidel, což jim možná v dnešní době pozvedne ego a přesvědčí, že se chovají vlastně správně a jsou určeni pro vyšší cíle, jež dosáhnou jenom ti nejtvrdší – tím zdržují ostatní, kteří nejsou jako oni a kteří si na rozdíl od nich stále myslí, že slušnost má v naší společnosti místo.


Slušnost není něčím, co se používá pouze při kulturních akcích nebo v předvolebních kampaní, slušnost patří i do míst, kde na první pohled tolik kultury nevidíte nebo ji tam neočekáváte.


Třeba i na zastávku tramvaje Pankrác. A pokud tam nepatří ne už přímo slušnost, tak alespoň vědomí potencionální možnosti, že když řidič odejde z kabiny a není uvnitř náhodou řidič další, je na místě očekávat jeho návrat, který by chtěl uskutečnit, aniž by o to musel prosit davy nacpané ve dveřích.

 

Tak zaprvé.

Číslo  3 číslo pravdy, zprostředkovává, smiřuje a spojuje

Číslo  5 představuje dokonalost přirozeného řádu

Čísla 11 oboustranně symbolizují, že 7. etapa PFŘ (Plné Funkce Řízení), proces ukončování

biblické koncepce je ve shodě a pod kontrolou obou křídel globálního tandemového řízení světa  

Číslo 14 vyjadřuje úplnou jednotu (zde to je jednota obou křídel globálního tandemového řízení světa)

Číslo 15 představuje povýšení od fyzického k duchovnímu

Číslo 17 symbolizuje číselnou míru ukončování biblické koncepce zotročení lidstva

Číslo 20 představuje duchovní slepotu, omezení mentálního vidění,

               které člověka oslepuje v každodenním životě.

Číslo 30 hovoří o přechodu z doby rostoucí síly do své největší síly

 

Příklady:

Datum, čas: 10. 1., 17:29 (=11, 17, 11) tato čísla hovoří jasně a srozumitelně.

Včera jsem odvrátil tři (3) smrtelné srážky, před níž šílenci či sebevrazi – jiný popis pro takové chování mě nenapadá – na červenou dobíhali tramvaj.

Sám jsem volbu musel včera v jednom případě coby řidič opakovat třikrát (3).

odjíždí z konečné zastávky v intervalech pěti (5) minut

Povolená odchylka pro výjezd z konečné je čas odjezdu v jízdním řádu plus padesát devět (5+9=14) vteřin, všechno nad je špatně.

Zavření stanice metra je nahrazeno linkou 19, která odjíždí z konečné zastávky v intervalech pěti (5) minut. (1+9+5=15)

Znamení na volno při ruční volbě naskakuje do patnácti (15) vteřin a netrvá volno

Dvacet (20) vteřin před odjezdem uzavře dveře a popojede o pět metrů blíže ke sloupku – tím si navolí světla k odjezdu. Padají do třiceti 30 vteřin, přičemž dveře již neotevírá. Může je otevřít, ale riskuje tím, že na čas neodjede.

 

Zadruhé.

Tento článek byl koncipovaný nejenom jako oznámení, ale i jako VZKAZ. A jeho občasná nesrozumitelnost ve formulacích prozrazuje, že byl napsaný umělou inteligencí (Artificial Intelligence) dle přesně specifikovaného zadání. V tomto vzkazu je několik významových rovin.

Pro každou cílovou skupinu je do tohoto oznámení vložený vzkaz, upozornění, a dokonce i výstraha. Každý z této cílové skupiny chápe, co z uvedeného se jej týká.

 

Zatřetí.

Nyní je třeba použít substituce, viz níže.

 

Zavření stanice metra        = uzavření hlavních penězovodů

Konečná zastávka Pankrác= vězení, věznice, trest odnětí svobody

Cestující, klienti                = kádrový korpus BÍLÉHO křídla a jejich sluhové, ti, co se „vezou“

Tramvajová linka              = Finanční a správní systém státního řízení

Řidič tramvaje                   = NŘS (Naše Řídící Síly)

Dispečer                            = nižší kádrový korpus ČERVENÉHO křídla globálních elit

Dopravní podnik               = vyšší kádrový korpus ČERVENÉHO křídla globálních elit

Město Praha                      = Globální Centrum koncentrace řízení

 

 

Příklady a „překlady“ významu vět, které jsou obsaženy ve výše uvedené zprávě:

 

1.

-Tramvajová linka je zcela využitá, a nebál bych se výrazu i přetížená.

-Finanční systém státního řízení je přetížený parazity z řad korpusu BÍLÉHO křídla a jejich sluhů

 

2.

-Mnozí cestující, kteří vidí plnou tramvaj, ji za plnou nepovažují.

-Paraziti z řad korpusu BÍLÉHO křídla a jejich sluhů nemíní brát na stav finančního a správního systému státu ohled

 

3.

-Důležité je oznámit, že pokud vážení klienti neumí spořádaně nastupovat, nebo i rozeznat, že nastoupení je nemožné, řidič dveře u sloupku už otevírat nebude (a nemusí).

-Pro parazity z řad korpusu BÍLÉHO křídla a jejich sluhy ve finančním a správním systému státu už není místo.

 

4.

-Zazní-li výstraha, opusťte dveřní prostor. Jsem přesvědčený, že devadesát devět lidí ze sta nemá o existenci tohoto nápisu ani tušení – natož aby upozornění logicky dodržovali. Nápis není pouze dobrou radou, jde přímo o varování před možnými nedorozuměními a zraněními.

-Paraziti z řad korpusu BÍLÉHO křídla a jejich sluhové jsou tímto důrazně upozorněni (varováni), aby uposlechli výzvy, výstrahy, a opustili své pozice ve finančním a správním systému státu. V případě neuposlechnutí se vystavují riziku, že se jim „něco“ stane, že může dojít k jejich „zranění“.

 

5.

-Jelikož na podobná varování cestující nedbají, nelze v mnoha případech s přeplněnými tramvajemi zavřít dveře. Pokud nejde zavřít dveře, tramvaj se nerozjede. Když se nerozjede, nemůže opustit zastávku. Pakliže neopustí zastávku, dojde ke zpoždění.

-Toto je přímá výzva všem parazitům z řad korpusu BÍLÉHO křídla a jejich sluhů, aby opustili finanční a správní systém řízení státu a svou přítomností nebrzdili zásadní řídící procesy, které byly v naší společnosti započaty. Tyto procesy musí být dokončeny nejpozději do roku 2028-2030. 

 

6.

-Možná si položíte otázku, co se stane, když tramvaj neopustí výchozí/nástupní zastávku včas. Pro váženého klienta vůbec nic (tomu je to ve většině případů jedno), pro řidiče a dopravní podnik se už toho stane o něco víc.

-Co se stane, když paraziti z řad korpusu BÍLÉHO křídla a jejich sluhové neopustí své pozice ve finančním a správním systému řízení státu? Naše Řídící Síly a nižší kádrový korpus ČERVENÉHO křídla bude mít problémy s nedodržením termínovaných úkolů, cílů, záměrů, projektů, procesů. Myslíte si snad, že si to jedni nebo druzí nechají líbit?

 

7.

-Důležité je oznámit, že pokud vážení klienti neumí spořádaně nastupovat, nebo i rozeznat, že nastoupení je nemožné, řidič dveře u sloupku už otevírat nebude (a nemusí). Řidič dveře skutečně většinou neotevírá a vyčkává signál volno k odjezdu. V té chvílí chodcům již delší dobu svítí na přechodu červený panáček, který je však dle skutečného chování chodců pouze informativním světlem, na jehož význam většina dobíhající již zavřenou tramvaj nebere ohled. (Včera jsem odvrátil tři smrtelné srážky, před níž šílenci či sebevrazi – jiný popis pro takové chování mě nenapadá – na červenou dobíhali tramvaj.)

-Praha, jako Globální centrum koncentrace řízení je už delší dobu řízena ČERVENÝM křídlem Globálních elit. Na význam této skutečnosti paraziti z řad korpusu BÍLÉHO křídla, jejich sluhové a přisluhovači neberou ohled. Tento sebevražedný postoj bude mít pro celou řadu z nich vážné důsledky, hraničící s újmou na životě. 

 

8.

-Představte si čas na zastávce jako zboží. Někdo, to jest město Praha, si ho objednal v představované kvalitě a množství – objednal si ho, že tramvaj odjede do minuty. Cokoli později (ale i dřív, jedná se o předčasné výjezdy) Město bere jako zboží, které nemá požadovanou kvalitu a odmítá za něj zaplatit. Jak jistě nyní tušíte, někdo ho však zaplatit musí.

-Pro Prahu, Globální Centrum koncentrace řízení je čas nesmírně cennou devizou, zbožím.

Vše, co bylo naplánováno, rozhodnuto, zorganizováno, uvedeno do pohybu, je také důsledně řízeno a kontrolováno, aby byl stanovený termín dodržen. Kdo z parazitů bude tomuto procesu překážet nebo mu dokonce bránit, velmi mírně řečeno, nemůže počítat s jakoukoli ohleduplností, s jakýmikoli soucitem. Ano, ten za to zaplatí Praze. A to draze.

 

9.

-Dispečink pokaždé posuzuje situaci, zdali je nutné za důvod zpoždění posílat služební hlášení (SH).

Nepošle ho, když se řidič omluví, že se zdržel na toaletě – pošle ho, když se onen řidič na toaletě zdržel už popáté za den.

-Nižší kádrový korpus ČERVENÉHO křídla má všechny procesy pod kontrolou. Přísně sleduje a vyhodnocuje dodržování časového harmonogramu (dokonalého řádu) jednotlivých rozpracovaných fází těchto procesů. O výsledcích průběžně poskytuje bližší informace vyššímu kádrový korpusu ČERVENÉHO křídla globálních elit.

 

10.

-Je více než možné, že podobné případy se budou na stanici Pankrác opakovat, tudíž Město řekne Dopravnímu podniku, aby situaci řešil. Je to stejné, jako když máte objednané housky a ty dlouho nechodí ve slíbené kvalitě, tak taky vzkážete dodavateli, aby s tím něco udělal. V tomto případě se nestane, že by Dopravní podnik přidal více spojů. Nepřidá je, jelikož se na určené místo nevejdou. Může požádat o spolupráci policii, aby kontrolovala chování klientů

- Město Praha, Globální Centrum koncentrace řízení již vydalo vyššímu kádrový korpusu ČERVENÉHO křídla globálních elit pokyny k vyřešení nastalé situace s využitím výkonné moci, i za tu cenu, že paraziti z řad korpusu BÍLÉHO křídla a jejich přisluhovači skončí ve vězení s vysokými tresty odnětí svobody a propadnutí „jejich“ majetku státu.

 

11.

Na závěr je třeba říci, že tato zpráva je směřována výhradně parazitům z řad korpusu BÍLÉHO křídla globálních elit, jejich sluhům a přisluhovačům ve finančním a správním systému řízení státu. A je to jedna z nejvýznamnějších zpráv poslední doby.

Z toho je mj. zřejmé, že zatím se NŘS snaží vše vyřešit po dobrém.

Ale po tomto varování by vážně nikdo nechtěl být v kůži těch, kteří se jim vzepřou, …

 

 Za Konceptuál CZ Jiří Svoboda

 


736 zobrazení22 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

22 Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
Guest
Jan 24

Na Slovensku už se tvrdě pracuje ve prospěch budoucích změn.
Na Slovensku už se tvrdě pracuje ve prospěch budoucích změn.

Like
Milan Makový
Jan 24
Like

Guest
Jan 15

Tato smutná událost, má také zajímavé indicie. Výbuch a následný požár byl nahlášen dne 11.1.2025 v 11h večer. A ten ohořelý bílý obelisk? Na červeném podkladě 22. Restaurace Kojot atd



Like
sv.jiri
Jan 17
Replying to

Výňatek z rozboru:

Nijak netřeba rozebírat, že není vhodné a částečně i nebezpečné stát na nejnižším stupínku tramvajových schodů.


Tato výstraha se týkala evidentně nížších "pater" parazitů nižšího kádrového korpusu BÍLÉHO křídla GP, jejich sluhů a přisluhovačů.

Ve vyšších patrech se pořádek sjednává jinými, sofistikovanějšími způsoby.

Viz níže

https://forbes.cz/lists/miliardovi-odpadlici-2024/

Miliardoví odpadlíci 2024

Dolarových miliardářů je momentálně ve světě nejvíc v historii a na rekordní hodnotě je i souhrnná výše jejich majetku. Většina nejbohatších lidí světa z žebříčku Forbesu loni své jmění navýšila. Přibližně čtvrtina miliardářů však zchudla. A někteří dost výrazně.

Like

M
Jan 19
Replying to

Tak poločas 11:11 a konec 29:22 🤗

Like

jotuma
Jan 12
Rated 5 out of 5 stars.

Zdravím Vás p. Svobodo,

smekám klobouk a posílám velkou chválu za tento počin. To se Vám povedlo. Výborná práce. Tleskám.

Like

mmakovy
Jan 12

Je otázkou, proč zrovna Praha se u sebe doma staví k parazitům tak shovívavě. Nebojím se říci tak jemně, aby jim snad neublížila. Ještě si můžeš tak jednou dvakrát zakrást a teprve potom "tě nahlásíme". Ano, tak to v článku čtu: "Nepošle ho, když se řidič omluví, že se zdržel na toaletě...". To se GP líbit nebude, 7. etapa PFŘ platí pro všechny nástroje, Izrael se nezvětšuje pro nic za nic.


Edited
Like
mmakovy
Jan 12
Replying to

Děkuji, Milane za zveřejnění toho rozboru.

 

Velmi mne těší, že všichni čtou moji analýzu. To je velké zadostiučinění. To zvyšuje pravděpodobnost, že se tato VÝSTRAHA dostane do řad cílových skupin.

 

Musím říci, že mne zaujal Tvůj perfektní komentář:

Je otázkou, proč zrovna Praha se u sebe doma staví k parazitům tak shovívavě. Nebojím se říci tak jemně, aby jim snad neublížila.

Ještě si můžeš tak jednou dvakrát zakrást a teprve potom "tě nahlásíme". Ano, tak to v článku čtu: "Nepošle ho, když se řidič omluví, že se zdržel na toaletě...".

To se GP líbit nebude, 7. etapa PFŘ platí pro všechny nástroje, Izrael se nezvětšuje pro nic za nic.

 

Souhlasím s Tebou v tom, že se to GP…

Like
bottom of page